KANDİLLİ KOLEJİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİNDE STEM PROGRAMI UYGULANMAKTADIR.

STEM,  Science (Fen), Technology (Teknoloji ), Engineering (Mühendislik) ve Mathematics (Matematik) kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır.

STEM eğitimi, farklı disiplinleri bir bütün olarak öğretmeyi amaçlar.STEM eğitimi, 2018-2019 Eğitim dönemi itibari ile  Kandilli kolejinde  ortaokul(5.6.ve 7.sınıflar) ,Lise  ’de ise (9.ve 10.sınıflara)  uygulanmaktadır.

Okulumuzda uygulanan  STEM eğitiminin amacı , uygulamaya dönük proje hazırlanması ve bu projelerin üretime dönüşerek hayata  değer katacak ürünler ortaya koyabilmektir.

Uygulanan sistemde daha çocuk yaşlarda öğrencilerin yaratıcılıklarına göre yetişmeleri sağlanmaktayız. Bu anlamda çocuklardaki merak duygusunu uyandırarak öğrencileri problem çözmeye dayalı ve analitik düşünme becerileri geliştirmektedir. Ayrıca zümreler arası disiplinin sürekliliği sonucunda öğrenciler ezberci eğitimden uzaklaşmakta, problem çözme becerilerini kolayca geliştirmektedirler

İlkokul,Ortaokul ve Lise’de  eğitim döneminde kazanılan matematiksel düşünme becerilerinin fen eğitimi altyapısını güçlendirmesi ve proje temeli eğitime üretim süreçlerinin de eklenmesi STEM eğitiminin öğrencinin hayatı boyunca düşüncelerini üretime dönüştürme becerisi kazandırmaktadır.

Ortaokul ve Lise  seviyesinde Akıllı cihaz üretimi ve Kodlama çalışmamız:

Tüm projelerin başında yapılacak  çalışmanın nerede ve nasıl kullanıldığını öncelikle teorik anlatılmaktadır. Öğrencilerimiz  günlük gördüğü mekanizma ve robotik araçlarla bağlantı kurmasını sağlar. Akıllı cihaz tasarım  aşaması iki öğrencinin birlikte yaptığı bir adımdır. Bu adımları yönergeleri takip ederek cihazları inşa ederler. Böylece takım çalışması, iletişim, işbirliği ve motor becerilerini geliştirirler.

Robotik çalışmaları yaparken öğrenciler kendilerini bir mühendis ya da bir tasarımcı gibi hissederler ve zamanla günlük yaşamdaki sorunları incelemenin sonunda çözüm bulmak konusunda kendilerine daha fazla güven duymaya başlarlar.

Arduino programlamak için S4A (Scratch) programının da  ortaokul ve lise  öğrencileri için akış diyagramları kullanarak  mikrodenetleyicilerle uygulama geliştirmekteyiz. Komut dizisi oluşturarak öğrenciler robotlarını (Akıllı cihaz) hareket etmesini, ses çalmasını, sensörlerden gelen veriye göre hareket etmesini sağlarlar. Böylece yaratıcı çözümler üretmek artık onlar için bu sayede daha kolay hale gelmektedir.

Bu kapsamda kullandığımız yazılımlar:

* Scratch ile Kodlama,

* App Inventor ile Mobil Kodlama,

* MS Kodu ile 3D Oyun Kodlama,

* MS Small Basic ile Kodlama,

* Autodesk Tinkercad ile 3D Tasarım,

* Sketchup ile 3D Tasarım,

* Scratch For Arduino ile Akıllı cihaz Tasarım ve Kodlama,