Sosyolojik analizler ve kaynaklar öğrencilerin butik okullarda daha
mutlu olduklarını, okula katılım ve devam düzeylerinin arttığını
gösteriyor.
Okulların büyük olması onların daha iyi olduğu anlamına gelmemektedir.
Okul büyüklüğü arttıkça okulun esnekliği azalmakta, farklı kapasite ve
gereksinimleri olan öğrencilerin bu gereksinimlerinin karşılanması
zorlaşmaktadır. Okul büyüyüp karmaşıklaştıkça öğretmenler, öğrenciler ve
yöneticiler göstermeleri gereken performansı yeterince ortaya
koyamamaktadırlar. Araştırmalar okul büyüklüğü arttıkça özellikle
öğrencilerin okul memnuniyetsizlik oranının arttığını göstermiştir.
Günümüzde sınırları kaldırmayı hedefleyen dünyanın ihtiyaçları artık değişmiştir. Bireyler arasında “Ben eğitim aldım.” yanılgısıyla hayata başlayan kişilerin başarılı olma şansı olmayacaktır. Kandilli Koleji bireysel yeterlilikleri ortaya çıkarma üzerine kurgulanmış evrensel stratejisi ile öğrencilerini yaratıcılık ve orijinal düşünceye önem veren global dünyaya hazırlamaktadır.
“Nitelikli insan, güçlü toplum” biz eğitimcilerin sorumluluğundadır. Bu sorumluluğumuzu dünyanın ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde programlayarak öğrenci ve ailelerin hizmetine sunmalıyız. Öğretimdeki temel felsefemiz öğrencilerimizin bildiklerinin farkında olan bireyler olmasını sağlamaktır. Kandilli Koleji “öğrenciye görelik” yaklaşımı çerçevesinde nitelikli nesiller yetiştirmeyi hedeflemektedir. Felsefemiz “itibarlı bir gelecek için önce eğitim”dir.
Her öğrencinin öğrenme düzeyi ve öğrenmesi için gereken süre farklıdır. Marka okulların zincir şeklinde planlamış kalabalık okullarında, öğrencilerin bu özel düzey ve sürelerini belirlemek mümkün olamamaktadır. Büyüklüğü yönetebilmek için eğitimde bir standarda gidilmekte ve bu standart program herbiri aslında bambaşka bireyler olan öğrencilerin bireysel yeteneklerinin keşfedilip geliştirilmesine imkan vermemektedir.
Oysaki tüm aileler akademik başarının yanısıra çocuğunun yeteneklerinin keşfedilip geliştirilmesini beklemektedir. Kandilli Koleji’nde belirli sayıda kabul edilen öğrencilerimize ayrılan zaman arttığından öğrencilerimizin keşfedilerek geliştirilmesi kolaylaşır. Öğrenimin kalitesi ve verimliliği artarken takibi kolaylaşır.
Öğrencilerin kalabalıklar ve devasa binalar içerisinde kaybolmadığı birey olarak değer gördüğü kendini özel hissettiği okulumuz butik konseptte eğitim vermektedir.